miercuri, 13 mai 2009


jurnal


Folosirea telefonului mobil în trafic
Sã vorbesti din masinã la telefon este practic. N-ai ce face, iar a rezolva douã lucruri deodatã este foarte eficient. Dar aceastã practicã a cauzat foarte multe accidente de masinã. Nu-i de mirare: numai o secundã de neatentie, la o vitezã de 100 km/h, înseamnã un drum „în gol" de 28 m. Autoritãtile române vor sã previnã astfel de accidente prin legea care interzice folosirea telefonului mobil în trafic fãrã un dispozitiv adecvat. Ar trebui sã tii cont de asta, nu numai datoritã amenzii destul de piperate.Poti evita sanctionarea dacã folosesti un handsfree sau un car kit. Câteva teste recente au pus sub semnul întrebãrii eficienta în protectie a handsfree-urilor. De aceea, utilizatorilor care doresc sã reducã expunerea la riscuri li se recomandã folosirea unui car kit. Confortul ridicat la folosire, dat de exemplu de apelarea vocalã, sporeste atentia la trafic.

4 metode pentru reducerea efectelor utilizãrii mobilului
Fii scurt : Evitã sã vorbesti perioade lungi la telefonul mobil. Încearcã sã îti planifici apelurile în asa fel încât sã folosesti telefonul fix pentru convorbiri lungi.
Nu vorbi din masinã : Vorbeste cât mai putin posibil în masinã, pentru cã aici radiatiile sunt amplificate. Dacã totusi nu poti evita acest lucru,
monteazã-ti o antenã exterioarã.
Evitã curelele: Nu purta mobilul la curea. E inutil sã expui undelor electromagnetice oasele soldurilor si organele din zonã. Cel mai bun loc în care sã porti mobilul
este buzunarul de la picior al unor pantaloni militari.
Directioneazã antena: Scoate întotdeauna antena (dacã este rabatabilã) când vorbesti si directioneaz-o departe de cap, nu în sus, paralel cu capul. Pare o diferentãnesemnificativã, dar reduce într-o anumitã mãsurã radiatiile.
Marian Delia-clasa a VII-a A

Milioane de persoane din întreaga lume folosesc telefoanele celulare. Acestea sunt nişte instrumente minunate – cu un telefon mobil pot
vorbi cu oricine de pe Glob, de aproape oriunde.
Actualmente, telefoanele mobile pun la dispoziţie o arie vastă de funcţii, fiind adăugate permanent funcţii noi. În funcţie de modelul
celularului, se pot :
Stoca informaţii despre persoanele cu care aveţi contact;
Întocmi liste cu sarcini sau ceea ce aveţi de făcut;
Înregistra întâlnirile şi seta reminder-ul;
Folosi calculatorul incorporat pentru calcule matematice simple;
Trimite sau primi email-uri;
Obţine informaţii ( ştiri, divertisment , cotaţiile bursei ) de pe internet;
Juca jocuri simple;
Integra alte aparate, cum ar fi PDA-uri, MP3 playere si receptori GPS.
Popa Sergiu - clasa a VII-a A
Frecventele

O singură celulă dintr-un sistem analogic foloseşte o şeptime din canalele vocale dublu disponibile.Mai exact, fiecare celulă foloseşte o şeptime din canalele disponibile asfel încât acesta deţine un set unic de frecvenţe şi nu au loc coliziuni.
Un operator de telefoane mobile obţine în mod normal 832 de frecvenţe radio spre a fi utilizate într-un oraş.
Fiecare telefon foloseste 2 frecvenţe la fiecare apel,un canal dublu,asfel ca ,de obicei, fiecare operator deţine 395 de canale vocale.
Popa Sergiu cls a VII -a A


Telefonul mobil este o invenţie foarte bună !
Dar, adeseori în ziua de azi, nu este recomandat un telefon super-performant, pentru că de multe ori doar stăm cu telefonul în mănă şi nu mai facem nimic altceva.Iar părinţii nu sunt întotdeauna multumiţi de rezultat.
Criteriile după care eu îmi aleg un telefon sunt :să arate bine
să fie performant.
Pentru că si cel pe care îl am eu chiar dacă l-am băgat în maşina de spălat, încă mai merge.De aceea eu voi alege întotdeauna LG.
Bodog Bianca cls a VII –a Daraban Remus cls a VII-a A
Popa Sergiu cls a VII-a
Telefonul mobil si statia radio
O modalitate indicată pentru a înţelege cât e de sofisticat un telefon mobil este de a-l compara cu o staţie radio sau cu un
walkie-talkie.
Canalele walkie-talkie au de obicei un singur canal,pe când o staţie radio are patruzeci de canale.Un telefon mobil tipic poate comunica pe 1664 de canale sau chiar mai multe.
Raza de acţiune walkie-talkie poate transmite pe o distanţă de aproximativ 1 km,folosind un transmiţător de 0,25 w.O staţie radio poate transmite pe o distanţă de 5 km, utilizând un transmiţător de 5 w.
Popa Sergiu cls a VII-a A

Proiectul Intuitext a prezentat în cadrul târgului de carte Gaudeamus (Romexpo, 22-26 noiembrie 2006) prima soluţie educaţională mobilă din.România.Proiectul are la bază un concept inovator, care permite tinerilor să acceseze conţinutul educaţional oriunde s-ar afla, pe propriul iPod şi este realizat de compania românească de software Softwin împreună cu IRIS SA, reprezentantul local al companiei americane Apple, care produce playerul.multimedia.iPod. „Elevii din ziua de astăzi au cu totul altfel de preocupări şi aşteptări faţă de generaţiile trecute. Cu toate acestea, şcoala se face în cele mai multe cazuri după metode din ce în ce mai puţin atractive pentru tineri. Intuitext readuce elementul „cool” în procesul de învăţare şi permite tinerilor să acceseze informaţia pe dispozitivele mobile pe care le folosesc zi de zi, precum iPod” declară Sorin Guleac, directorul comercial al Proiectului Intuitext.Educaţional. Lecţiile (Fizică, Matematică, Chimie, Biologie, Geografie) sunt disponibile în format video, deci pot fi redate pe playerul care recunoaşte clipurile şi formatele.de.film. Proiectul Intuitext este dedicat reprezentanţilor generaţiei active, aflaţi mereu în mişcare şi conectaţi la ultimele tehnologii. Conţinutul multimedia eLearning poate fi accesat oricând şi de oriunde, într-o pauză la şcoală, în staţia de autobuz sau în drumul către casă. Modul atractiv şi uşor de înţeles în care este prezentată informaţia transformă învăţarea într-o experienţă atractivă şi plăcută.
Conţinut Humanitas pe terminalul mobilOrange şi editura Humanitas Multimedia oferă din 22 noiembrie clienţilor Orange posibilitatea să asculte direct pe terminalul mobil o colecţie de cărţi în format audio. “Orange continuă seria inovaţiilor şi lansează o invitaţie inedită la audiţie literară clienţilor săi. În pas cu vremurile, ne dorim să aducem biblioteca pe telefonul mobil prin intermediul audio-book-urilor de la Humanitas Multimedia“ declară Alina Balsanu, Senior Product Manager la Orange România. Clienţii Orange pot asculta audio-book-urile (“Accidentul” de Mihail Sebastian, „Chira Chiralina” de Panait Istrati, „Despre bucurie” cu Andrei Pleşu şi „Despre minciună” cu Gabriel Liiceanu, „5 poveşti pentru copii” şi interpretarea metaforică a artei culinare a lui Păstorel Teodoreanu) în Orange World, plătind doar traficul wap în funcţie de pachetul de date activat. Accesul la Info 311 costă 0,50 USD (fără TVA), iar tariful este 0,15 USD/min. (fără TVA).
O nouă etapă: publicitatea în căutările mobileAceasta înseamnă, de fapt, abilitatea de a insera reclame în mesajele SMS sau pe paginile de Internet mobil. Ca şi în cazul industriei tradiţionale de marketing direct, listele speciale de brokeri le permit specialiştilor în marketing să trimită mesaje promoţionale sau de informare abonaţilor care şi-au dat acordul să primească astfel de mesaje (opt-in). Profilele de interes ale utilizatorilor îi ajută pe specialiştii în marketing să selecteze şi să se adreseze segmentelor exacte de audienţă pe care le vizează. Noutatea vine din posibilitatea de a face publicitate prin bannere publicitare pe portaluri şi chiar pe instant messenger-urile bazate pe WAP, de genul eBuddy. Publicitatea în căutările mobile va fi următoarea etapă, iar de vreme ce deseori cercetarea este legată de cumpărături, marketerii de brand ar putea considera de interes şi acest canal. Deloc surprizător, căutarea mobilă şi industria de publicitate pe Internetul mobil prind rapid teren. La acest proces iau parte vânzători de tehnologie de căutare precum Google, Yahoo, MSN împreună cu un număr de jucători specializaţi şi reţele de publicitate mobilă precum TSM-Network, AdWRAP, Screentonic, AdMob şi MADS.
Iată şi câteva exemple ce demonstrează varietatea de campanii diferite de publicitate mobilă:
Vânzări promoţionale: cupoane SMS sau MMS; jocuri şi concursuri vis SMS; site-uri de internet mobil legate de anumite evenimente speciale etc.Branding: site-urile de internet mobil care prezintă oferta de produse a unei companii; folosirea tehnologiei GPS pentru identificarea celui mai apropiat punct de vânzare; ofertă de logo-uri brandate şi tonuri de apel.Managementul relaţiei cu clienţii: alerte contextuale, de genul felicitărilor cu ocazia zilelor de naştere etcComerţ mobil: vânzare directă de produse şi site-uri de internet mobil.


CODUL SMS-URILOR
Când trimitem un sms folosim anumite
coduri care sunt cunoscute atât de
elevi cât şi de profesori.
Vă prezentăm câteva dintre ele:
rpd =repede
vdm =vedem
pt =pentru
cmf =ce mai faci ?
nb =noapte bună
bn =bine
rsp =răspunde
bv =bravo
u =tu
dc = de ce ?
ms = mersi
pls / plz= te rog
sc = şcoală
k = bine

sal = salut
tzau = ceau
c = ca
ask =ascult
ak =acum
cva =ceva
f =foarte
dak =dacă
nush=nu ştiu

Lazar Rebeca, Daraban Remus:, Lazar Raphaella, Marc Andrei, Popa Mihaela, Bodog Bianca, Pateas Aliz, Popa Sergiu


Interiorul telefonului mobil
Pe o scara "complexitate" pe centimetru cub, telefoanele celulare sunt unele dintre cele mai complexe dispozitive,dintre cele pe care oamenii le folosesc zilnic.Dacă dezmembrăm un telefon,vom descoperi că acesta conţine câteva părţi de sine stătătoare:o placă cu circuite care conţine "creierul telefonului";o antenă;un ecran cu cristale lichide (LCD);o tastatură;un microfon;un amplificator de sunet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu